Deel op facebook

Er mag winst gemaakt worden op zorg

1445
4

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Eens
Historisch kadering: vroeger was er enkel non-profit die zorg voorzag, vaak georganiseerd door coöperaties of religieuze instellingen. Doorheen de tijd heeft de overheid deze rol op zich willen nemen: dit zorgde voor professionalisering. Echter, nu overheden geconfronteerd worden met de hoge kosten, duwt men dit naar de privé. Idealiter was de zorg in de handen gebleven van non-profit, maar de maatschappelijke realiteit vereist ook andere spelers.
Emmanuel W.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Ik vind van niet want meestal betekent winst maken beknibbelen op kwaliteit van zorg. En iedereen heeft recht op kwaliteitsvolle zorg. Aandeelhouders hebben vaak geen voeling met de operationele kant van een bedrijf en zijn alleen bezig met winsten. Dat staat voor mij lijnrecht tegenover kwalitatieve zorg.
Sarah D.
0 1
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Zorg is een kerntaak van de overheid.
Sam D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutre
Des bénéfices raisonnables ( permettant au prestataire de soins de mener une vie digne) mais pas excessifs ( pas de dividende, pas de cotation en bourse). Les soins de santé ne sont pas une marchandise°
Brigitte H.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
er moet geen winst gemaakt worden in de zorg. iedereen heeft recht op zorg en dit moet betaalbaar zijn voor iedereen. het zou ook zoveel handiger zijn als je op voorhand wist dat een behandeling bij elke dokter/ ziekenhuis hetzelfde kost. wat moeten die dokters zoveel extra verdienen als je in het ziekenhuis verblijft. aandeelhouders moeten niet met een deel weglopen in een rusthuis. investeer in goede zorg en meer personeel. de bewoners betalen er tenslotte genoeg voor.
L D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Bij zorg dient de mens achter de zorgbehoevende op de eerste plaats te komen, winst gedreven zorg zal eerder rationeel gedreven zijn. In een commercieel model is een gelijkwaardige zorg verlenen voor iedereen tegen een gelijke prijs niet mogelijk
Antoon D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Wat is " winst "? Tegen een beperkt positief resultaat op de resutatenrekening ben in niet. Iedereen moet " uit de kosten komen " en " beperkte reserves kunnen aanleggen voor nieuwe investeringen of tegenvallende boekjaren. Professionele zorg aanbieden zonder zorggarantie is geen " profesionele " zorg.
a s.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
WZC, ziekenhuizen, psychiatrische ziekenhuizen... zijn geen bedrijven waar winst voorop dient te staan, wel warme zorg voor de mensen die hen zijn toevertrouwd... Uiteraard dient er een verantwoord beheer te gebeuren van de bestaande fondsen en inkomsten, maar toch niet met de bedoeling om winst te maken...
Filip W.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Eens
Als praktijkhouder van een private praktijk draag ik kwaliteitsvolle zorg hoog in het vaandel. De winst die de praktijk maakt wordt geïnvesteerd in aankoop van beter therapie- en onderzoeksmateriaal, maar ook in het uitbouwen van meer mogelijkheden tot het bieden van hulp. Zo heeft de praktijk naast zich ook een vzw lopen voor zij die het moeilijker hebben. We bieden intussen ook time out bij schooluitval enz. We passen steeds de nieuwste technieken toe/scholen steeds bij, wat helaas ook kost.
Inge B.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Pas d'accord
Il faut maitriser la marchandisation du secteur de la santé et en particulier dans la prise en charge des personnes âgées.
Denis G.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal eens
Alles wat zorg voor opbrengst is goed: heeft Jezus gezegd
Jan P.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
In een woord: absurd. Wie wil er nu rijk worden over de ruggen van zieke mensen en ouderen?
H .
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
zodra winst het hoofddoel wordt zal de kwaliteit van de zorg tot het minimum herleid worden en zullen alleen de rijken zich een goede zorg kunnen kopen.
Beatrice D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
maken onze ziekenhuizen dan winst? Ik dacht dat artsen vooral geld grabbelden: 1 afspraak bij de gynaecoloog in jan/'25 gehad (60 euro opleg betaald, 60 euro betaald door de mutualiteit). Achteraf krijg ik een bijkomstige factuur: forfaitair bedrag klin bio (50 euro remgeld, de overige 50 euro betaald door de mutualiteit ie maatschappij), geen labo gehad! Ik krijg een bijkomende factuur van 2 euro (10 euro betaald door de mutualiteit) - voor een telefonisch consult die NIET is gebeurd.
D K.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Eens
al de mensen die werken in de sector verdienen een loon, zonder winst bestaat er geen bedrijf. Thuisverpleging kost niets aan de zieke of oudere, maar dat zijn ook kleine bedrijfjes, vele zijn VZW maar daar worden ook beheerders uitbetaald ed. Voor wat hoort wat. Bedrijven worden vaker beter beheerd dan de overheid.
Diana B.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Als de winst primeert vermindert de zorg.
Jeannine L.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutre
Je pense que certaines vaccinations devraient être rendues obligatoires : rougeole, méningite, ... et la médecine préventive devrait être d'avantage développée; ceci pourrait sans doute éviter des soins coîteux en cas de maladie. Il faut éviter certains abus d'hyperconsommation de certains patients qui n'ont aucune conscience du coût qu'ils impôsent à la société. IL faut payer les médecins correctement en rapport avec la formation longue et exigeante, mais interdire les suppléments prohibitifs
Monique D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Er mag een kleine mate van winst gemaakt worden, op voorwaarde dat die winst terug geïnvesteerd wordt in de zorg. In innovatie, in het aantrekken van goede profielen die in de zorg blijven werken, in dure behandelingen, in solidariteit voor wie zelf niet kan betalen, ...
E T.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Eens
Waarom niet
Paul L.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
“Ongemak”-economie waarbij elk vriendelijk woord een bijkomende kost kan worden.
B G.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
liever niet ,komt in de verkeerde handen terecht
H P.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Winst is nodig om te 'investeren' (innovatie, technologie, geschikte gebouwen -huisvesting ....)
luc v.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Er wordt veel te veel winst gemaakt in de woonzorgcentrum zonder het oog merkte hebben voor hun bewoners. Bijvoorbeeld er komt een index van 2 procent. Dagprijs 85€ + 2 procent is een stijging van 1 ,7€ per dag of 51/53 € per maand.pension van 1800 + 2 procent is 36 € iedere index sprong ga je ongeveer 20 € achter uit dit is niet logisch
Patrick D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Financieel beter worden op de kap van de noden van anderen is laakbaar. Het is ook niet verdedigbaar dat groepen zorgverleners dat doen als zelfstandigen terwijl de grote meerderheid onderaan de ladder een normale vergoeding krijgt in de vorm van een loon. Zorg is geen bollenwinkel.
Wifried O.
0 0
lees meer