Deel op facebook

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

1713
2

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Neutraal
Het verschuiven van budgetten is een politieke keuze. Eigenlijk is er in ieder domein te weinig geld, denk maar aan politie, justitie, het onderwijs, ... . Iedereen vraagt ook telkens om meer geld van de overheid, die keer op keer te kort schiet. Tijd aan burgers en middenveldorganisaties om zelf de hand aan de ploeg te slaan, en zich niet door de overheid te laten leiden.
Emmanuel W.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal eens
Ja zeker. Groen in de omgeving is zeer belangrijk voor fysiek en mentaal welzijn. We moeten wel creatiever durven zijn dan extra parkeren aanleggen (lees een grasplein met vijf bomen). Er is ook nood aan gemeenschaps(moes)tuinen,voedselbossen, zwemvijvers en openluchtzwembaden, minibossen, groene routes door steden, ...
Sarah D.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Pas d'accord
Bien sûr que non. Il faut des ressources pour rendre les quartiers plus verts mais ils ne doivent pas provenir des soins de santé. ne pas mélanger préventif et curatif
Brigitte H.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal eens
Investeren in een kwalitatieve (groene/ natuurlijke) woonomgeving is draagt zeker bij aan de gezondheid van de bewoners is daarom een goede keuze om een deel van de middelen voor gezondheid en zorg daarvoor te benutten.
Antoon D.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal oneens
vanuit de budgetten " gezondheid en welzijn " ? Neen, bedankt! waarom niet " justitie " (veiligheid) en " defensie "?
a s.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal eens
Natuurpunt e.d. ontvangen handen vol subsidies, in plaats van deze te gebruiken om massaal landbouwgronden aan te kopen en de boeren te verdrijven zouden ze dit geld kunnen gebruiken voor het vergroenen van het binnengebied.. ipv de bossen en Natuurgebieden verboden terrein te maken onder de moenner van natuurbescherming
Ester C.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal eens
of het uit het gezondheidsbudget moet komen, laat ik in het midden. Maar punt is zeker dat een groenere open omgeving bijdraagt aan de gezondheid. Zowel fysiek als mentaal. Geen mooie horizon door volgebouwde omgeving, geeft ook weinig horizon en beperktere visie mentaal
d p.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal eens
De invloed van natuur (groene buurten) beïnvloedt onze gezondheid in positieve zin.
Ronny V.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal eens
Principieel mee akkoord, maar het is een verantwoordelijkheid die moet aangestuurd worden vanuit de buurten zelf. Dit is niet iets dat vanuit de provinciale, gewestelijke of federale overheden opgelegd mag worden.
M S.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal oneens
Neen, want zorg zelf zit met tekorten
Jan P.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Neutraal
er moet zeker aandacht en geinvesteerd worden in .. Maar waar dat budget moet vandaan komen weet ik niet noodzakelijk
Diana B.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Eens
Dat is een goed voorbeeld van gezondheidsbevordering.
E T.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Neutraal
wel belangrijk maar niet vanuit budgetten voor gezondheid en zorg
V D.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal oneens
Groen grijs maken en dan subsidie voor meer groen? Liever ieder een budget om zelf bloemen te kopen of te schenken of te planten.
B G.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Tout à fait d’accord
Je pense que la nature, la qualité de l'air, la biodiversité, le climat, devrait être prioritaire car sans cela, pas de santé !
Nathalie S.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Oneens
Daar moet je elders geld voor zoeken. Meer aandacht voor groen is vooral nodig voor de instandhouding van de natuur.
Wifried O.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Eens
Preventie en educatie in combinatie met solidariteit zijn ideaal om een gezondere samenleving te creëren
stien v.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Oneens
Budgetten voor gezondheid en zorgen dienen niet voor investeringen in milieu, armoedebestrijding etc... Daar zijn andere budgetten voor.
N J.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Helemaal oneens
Mooi idee maar moet niet vanuit de gezondheidszorg budgetten want die zijn al de grootste uitgave van de overheid én er zijn al tekorten.
Eveliene T.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Oneens
De budgetten in de gezondheidszorg zijn al beperkt, laat ons ze eerst besteden binnen dit domein. Groene buurten zijn belangrijk maar moeten uit het infrastructuurbudget gehaald worden. Kwestie van daar ook goede prioriteiten te stellen!
R C.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Oneens
Dat ze dit maar betalen met wat politici teveel krijgen, de zorg heeft zijn budgetten meer dan nodig
Maarten V.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Oneens
Daarvoor moeten andere budgetten aangesproken worden.
Imelda R.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Eens
De doelgroepen binnen de zorg veranderen, denk maar aan armoede, (mensen) kinderen in armoede leven elke dag in stress wat een invloed heeft op de ontwikkeling van de hersenen en het is belangrijk dat deze kinderen buiten kunnen spelen. Ook bij ouderenzorg is het belangrijk naar zingeving dat mensen naar buiten kunnen gaan en ook voor elke persoon in de samenleving is het belangrijk naar zingeving toe om te bewegen! Dit zorgt ervoor dat we ons fit voelen in ons hoofd.
M. V.
0 0
lees meer

De komende jaren moeten extra middelen naar groene buurten gaan, vanuit de budgetten voor gezondheid en zorg

Oneens
Er moet weldegelijk geïnvesteerd worden in groene buurten en omgeving. Maar die middelen moeten niet vanuit de gezondheidszorg komen, deze zijn al te beperkt! Investeringen vanuit bedrijven die onterecht reuze winsten maken!
V M.
0 0
lees meer