Deel op facebook

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

251
1

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

D’accord
C'est un plus pour la société aussi !
virginie l.
0 1
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Omdat ons gezin echt armer geworden is door 4 jaar voor iemand te aorgen tot haar overlijden.
Sandra V.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Mantelzorgers doen enorm veel voor de samenleving. Ze zorgen meestal gratis voor zorgbehoevenden. Dit bespaart de gemeenschap miljarden Euro en is een broodnodige aanvulling op de professionele zorg. Uiteindelijk worden deze mensen voor hun hulp en diensten aan de gemeenschap nog gestraft met uitsluiting van sociale rechten. Dit is onaanvaardbaar.
Ronald S.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Tenslotte verleen je een onbetaalde dienst en verlicht je de druk op andere instanties en help je het ook goedkoper te houden voor deze die hulp nodig heeft. Want mensen met een hoger salaris kunnen ook meer bezoldigde hulp inschakelen.
v B.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Oneens
Er moeten mogelijkheden blijven voor zorgverlof maar niet elke vorm van (mantel-)zorg staat een andere job in de weg. Dus niet elke vorm van zorgverlof moet meetellen. Als alleenstaande moeder combineerde ik een voltijdse job met de opvoeding van mijn 3 kinderen én de mantelzorg om mijn ouders. Ik werkte dag en nacht. Dat zou dan betekenen dat ik recht heb op een driedubbel pensioen?
Josephine F.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Zorg is zoveel meer dan enkel zorg dragen voor zieken (zoals bv. je ouders). Ook de opvoeding van je kinderen telt mee. Hoe je het ook draait of keert : opvoeding van de kinderen begint in eerste instantie thuis en niet op school. Het zou beter zijn dat ook jonge ouders van nu de mogelijkheid krijgen om werk en gezin te combineren, vooral als de kinderen nog klein zijn. Indien men dus besluit om voor de kinderen minder te gaan werken, dan moet dit zeker nog blijven meetellen voor je pensioen.
Carine H.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
De komende jaren groeit het tekort aan mantelzorgers. Mantelzorg, gecombineerd met een professionele carrière, is intensief. Mantelzorgtijd meetellen voor pensioen zou de stress van de mantelzorger verminderen.
Patrick D.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

D’accord
Bien sûr tout travail mérite salaire et je considère être du travail toute activité visant au bien commun ( y compris les bénévolats et les soins aux enfants - femme au foyer). C'est ridicule de ne considérer comme travail que les activités rémunérées qui par ailleurs ne sont pas toujours utiles au bien commun. Donc OUI prendre le temps de m'occuper d'un proche est une activité PRIORITAIRE pour le CALCUL DE LA PENSION
Brigitte H.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal oneens
Dit is niet betaalbaar op de lange termijn
Eva H.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Eens
Dit is ook werken maar onbezoldigd
Luc V.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Het inkomen dat men verliest, bij tijdelijke werkonderbreking, om te zorgen voor iemand zou moeten gecompenseerd worden door deze tijd mee te laten tellen bij de opbouw van het pensioen. De zorgverleners met een betaalde job worden hiervoor betaald en hun pensioen telt mee. Mantelzorgers, vrijwilligers,... zijn eigenlijk gratis werkkrachten, zodat instanties (woonzorgcentra, ziekenhuizen, ondernemingen die hulp aan huis aanbieden) geen extra personeel, studenten, stagaires moeten aanwerven.
B. W.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Ik vind het maar normaal dat als je voor iemand zorgt, dit meetelt voor je pensioen. Je doet dit meestal uit naastenliefde, maar hebt soms ook geen keuze om meer uren te werken, doordat die zorg je opslorpt en zorg kost veel geld en dan heb je ook nog minder loon doordat je minder kan gaan werken
B S.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Eens
Het is een onderdeel van de mastschappij economie , dus het is werk
E D.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Eens
Wanneer een professionele loopbaan volledig of gedeeltelijk onderbroken wordt om te zorgen, betekent dit niet enkel voor de zorgvrager/ontvanger van zorg meer kwaliteit van leven en voordelen. Ook alle anderen, al dan niet professioneel, in de omgeving van zowel de zorgverlener/mantelzorger hebben daardoor een betere kwaliteit van leven.
Ingrid G.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Eens
Waarom iemand straffen omdat hij een goede daad stelt waardoor de hulpvrager bvb. langer in zijn eigen vertrouwde omgeving kan blijven en er zo minder beroep moet gedaan worden op thuisverpleging, WZC,...Binnenkort zijn er geen mantelzorgers meer als je toch alleen maar nadeel hiervan gaat ondervinden
Elke P.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
ik ben het er zeker mee eens, MAAR misbruik van deze maatregel moet heel streng aangepakt worden !!!
Marie Jeanne H.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Neutraal
Dat is een moeilijke.
Maggie L.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Ja want ze staat in voor de zorg
Patricia D.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Neutraal
Voor een kind zorgen moet niet vergoed worden (voor ouderen/ zieken wel). Zoals ik al zei: kinderen zijn een keuze en geen ziekte
Ingrid J.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Eens
Zorg is zorg. Je moet kunnen kiezen om dit voor je naasten te doen. Er is een groot personeelstekort. Door dan (tijdelijk) je werk (deeltijds eventueel) te onderbreken, mag dit vergoed worden via pensioen. Geen verplichting maar een mogelijkheid om deze zorg zelf op te nemen.
Annelies V.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Gewoon logisch
Chris D.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Helemaal eens
Alle uren mantelzorg die door betaalde zorgverleners uitgevoerd worden geven wel pensioenrechten, maar zijn daarbovenop ook nog extra kosten ook voor de samenleving. Denk vb aan verpleegkundige zorg volledig terugbetaald door mutualiteit, maar een mantelzorger doet dit 'gratis'
Veronique M.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

D’accord
Idéalement mais attention aux abus
Patrick J.
0 0
lees meer

Als je tijd maakt om voor een naaste te zorgen, moet dat altijd meetellen voor je pensioen

Neutraal
Ik vind het woord ' moeten ' te ongenuanceerd....er moet niets...zorg geven en er niets voor terug willen is zeer rewarding...geeft een goed gevoel...maar jammergenoeg is zorg in onze samenleving een stiel geworden...Heel onze samenleving moet herdacht worden uitgaande van het feit dat we werken om te leven en niet leven om te werken..Minder hoogvliegers tov de minderen..
Norbert V.
0 0
lees meer