Deel op facebook

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

110
0

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Persoonlijk vind ik het belangrijk om zorg te dragen en haal ik daar ook voldoening en geluk uit. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die zorg nodig heeft om het leven zinvol te maken, en wie ben ik om daarover te oordelen?
Tine C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Als je heel breed interpreteert, draag je zorg voor een ander door enkel al deel uit te maken van de maatschappij en belastingen/ sociale lasten te dragen. Daarnaast is het echt zorg dragen voor anderen - als bewuste eigen keuze - een belangrijke factor van eigen geluk en zelf waarde en als zingeving in elke fase van het leven.
Joris P.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Ik ben verpleegkundige en hou er van om anderen te helpen, te verzorgen. Niet alleen op mijn werk, maar ook thuis verzorg ik mijn kids, vader, de buren....het zit gewoon in mijn bloed
Elke P.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Omdat de zorg in een woon - zorgcentra te wensen over laat door een groot te kort aan personeel en vooral bij mensen die sterk afhankelijk zijn. Mijn vrouwtje die door vasculaire dementie sterk afhankelijk is verzorg ik bijna dagelijks zelf van 1115 uur tot ongeveer 2030 uur. Zo heeft ze nog wat welzijn en is niet afhankelijk van bandwerk die ik bijna onmenselijk noem. Op mijn facebook pagina vind je een gepubliceerd verhaal terug over ; " Het einde van ons zorgmodel".
Rudy C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Menselijke nabijheid en zorg zijn toch basisbehoeften om te kunnen overleven?
Ann V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Oneens
Iedereen moet dit voor zichzelf beslissen. Voor mij persoonlijk is zorgen voor de ander een belangrijke waarde. Maar dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
Annelies V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
Tout a fait d'accord y compris pour la société
Christian R.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Daar draait het leven om.. om voor elkaar liefdevol te zorgen
Suzy D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Betekenis en ziingeving is belanrijk . Egoistische samenleving is ziekmakend. Sociaal contact blift zeer belanrijk
Martine V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Dit hangt af van je persoonlijkheid. Ik merk dat ik bijna niet kan niet-zorgen. En ik geniet er ook heel hard van.
T D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Iedereen wil wel op een manier betekenisvol zijn voor anderen, het draagt bij aan onze zingeving. Zorg dragen voor anderen zit in ons DNA en is daar inherent deel van
S J.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
zorg dragen kan ook in kleine dingen zitten. Bv ook zorg dragen voor de personen die voor jou de zorg opnemen
I V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Oneens
Zorg dragen voor anderen en de natuur kan ergens zin geven aan je leven. Nu is het niet het enige dat het leven zinvol of net zinloos kan maken
Ellen C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Ik denk dat het de essentie van het leven is om te zorgen voor elkaar. Of het nu voor je kinderen is, je ouders, familie, vrienden of buren, je geeft wat tijd van jezelf en krijgt er zoveel meer voor terug. Mensen zijn groepsdieren en hebben elkaar nodig om te (over)leven.
Mieke D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Oneens
Het bestaat niet dat je nooit zorg draagt. Op één of andere manier, al dan niet tijdelijk, gebeurt het wel dat je zorg draagt voor iets of iemand. Zorg dragen betekent ook respect hebben en solidair zijn.
V M.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Ik ben het grotendeels eens. Wel graag een opmerking. De uitspraak :' de van vrijwilligerswerk zit hem in de idee dat een 'gratis' werk voldoening geeft. Volgens mij zit de essentie van vrijwilligerswerk erin dat je iets voor iemand betekent, dat je een bijdrage kunt leveren aan een organisatie
Marie-Claire R.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
mensen bepalen zelf wat ze nodig hebben om hun leven zin te geven.
Maria R.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Zorg dragen voor anderen geeft zin aan het leven. Maar het is belangrijk om "zorg" breed in te vullen. Ik werk in de ouderenzorg, en veel zorgbehoevende ouderen lijden eronder dat ze hun dierbaren niet meer de zorg kunnen geven dat ze ooit konden geven. Toch kunnen ook zij blijven zorg dragen voor anderen door bv. een luisterend oor of wijsheid te bieden, of voor anderen te bidden
Gabrielle C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
naastenliefde is de basis voor een christelijke inspiratie
Marc T.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Niet iedereen kan dit (vandaar geen dubbele duim ) op zich nemen maar het zorgt voor een goed gevoel als je andere mensen kan helpen
marnik v.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Ik ben van nature een zorgend en empathisch type. Mensen verzorgen en gelukkig maken maakt mij ook gelukkig. Mijn eigen kinderen verzorgen, ze zijn immers een bewuste keuze. Ik wil een kleine kanttekening maken: Je kan pas zorgen voor anderen als je ook goed voor jezelf zorgt. Soms is het nodig om te zorg voor anderen even los te laten, jezelf eerst zetten. Om zo op een later moment anderen terug te kunnen 'verzorgen'.
Kim V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Ik ben het eens, maar niet "super eens". Sinds ik mama ben merk ik dat mijn leven veel meer in teken staat van anderen op privé vlak waardoor ik ook vaak zinvolheid ervaar, maar aan de andere kant is dat een moeilijke balans. Ik denk ook dat "zorg dragen voor een ander" heel ruim te interpreteren is. Of je nu in de zorg werkt, in een ondersteunende dienst, of iets helemaal anders, op je eigen manier zorg je voor een ander.
Annelies V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Pas d'accord
Cela serait égoïste de ma part.
Philippe A.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
de opvang van kleinkinderen heeft zeer veel voldoening, ook op de koffie bij hulpbehoevende personen daar krijg je veel voldoening van , zij kunnen even een babbeltje doen
sandra d.
0 0
lees meer