Deel op facebook

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

110
0

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Als je heel breed interpreteert, draag je zorg voor een ander door enkel al deel uit te maken van de maatschappij en belastingen/ sociale lasten te dragen. Daarnaast is het echt zorg dragen voor anderen - als bewuste eigen keuze - een belangrijke factor van eigen geluk en zelf waarde en als zingeving in elke fase van het leven.
Joris P.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
Prendre soin des autres, c'est prendre soin de soi. Le bien-être est contagieux et la solidarité est ce qui nous rend humain !
Gwenaëlle L.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
C'est la raison même de notre existence.
virginie l.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Een mens is in zijn essentie een relationeel wezen. Eénmaal volwassen betekent dit dat men verantwoordelijkheid aan de dag dient te leggen, één onderdeel hiervan is zorg voor anderen. Zorg dragen voor anderen dient dus breed verstaan te worden: dit betekent niet per definitie dat men in de zorg moet werken of kinderen moet hebben.
Emmanuel W.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
ik doe niets liever
Sam D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Ik ben ervan overtuigd dat wij diep vanbinnen nog steeds kuddedieren zijn en ergens nog steeds verlangen naar een leven in stamverband. In een stam draagt iedereen zorg voor iedereen, iedereen draagt z'n steentje bij. Hoe klein of groot dat steentje ook is, het is betekenisvol. Dat is meer dan zorg dragen voor anderen. Het gaat om een gemeenschapsgevoel en gemeenschapsdenken.
Greet K.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

D’accord
Effectivement les humains sont des animaux sociaux, sans partage leur existence n'aurait aucun intérêt. Prendre soin, cela peut être faire du bénévolat mais c'est aussi laisser sa place dans le bus, ne pas gaspiller les ressources, veiller à la justice sociale... et j'en passe et des meilleures.
Brigitte H.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
de maatschappij is veel te egoïstisch aan het worden. collega's steunen elkaar niet meer, buren kennen elkaar niet meer, een glimlach of een goeiendag zeggen op straat tegen iemand is tegenwoordig moeilijk. je wordt raar bekeken als je dit doet. iedereen zit maar in zijn eigen bubbel met zijn telefoon die aan de handen plakt.
L D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Verbinding en anderen helpen is zo belzngrujk
K T.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Gewoon omdat zorg dragen of opnemen voor anderen deel uitmaakt van ons mens-zijn. Belangrijk is de opvoeding die je als jonge mens krijgt, maakt het zorgen voor anderen daar een belangrijk deel van uit?
Marcella D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Als individu kan men moeilijk overleven. Zeker als we met velen zijn is een wederzijds engagement voor een leefbare omgeving een noodzaak.
Antoon D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Iedereen draagt op zijn/haar manier zorg voor anderen.
Lieve L.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Heb jaren als nachtverpleegkundige gewerkt en ingesprongen als nodig was. Voor ouders gezorgd tussendoor. Help kinderen wel en soms in bewegingen maar pin me niet meer vast op vaste dagen want wil zelf nu ook wat genieten. Heb ook wel rugproblemen en gehoorproblemen.
Marina V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Zorg dragen voor, geeft voldoening aan je leven en zorgt voor een goed gevoel :)
Dominique T.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Als je zorg draagt/kunt dragen voor een ander dan geeft dat meestal meer zin (en nut) aan je leven (en ook van degene voor wie je zorg draagt). Waarom " genuanceerd "? 1. sommige mensen kunnen geen zorg dragen voor anderen (of waarvoor het beter is dat ze dat niet doen vb. zorg verleend door narcisten en psychopaten?) vb. zeer zwaar gehandicapte personen, kleine kinderen; 2. zorg dragen voor anderen is geen onvoorwaardelijke en tijdloze opdracht; stopt zorgen, dan blijft je leven zin; 3. enz.
a s.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Ondersteunen en zorgen voor - anderen - maar ook jezelf - is een onderdeel van gezond ouder worden. Een doel hebben in je leven, op elke leeftijd, deel uit maken van de maatschappij en het gevoel hebben iets te betekenen draagt bij tot geluk, maar ook healthy ageing (cfr. Blue Zones).
J D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Omdat er al Genoeg egoïsme Is in deze wereld
G T.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
wij zijn sociale wezens, voor mij wil dit o.a zeggen dat de sterkere schouders de minder sterke moeten ondersteunen
rita V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Omdat er mensen zijn die steeds blijven profiteren van ons systeem die niet werken, wij als werkende draaien op voor die profiterende mensen en dat stoot me tegen de borst
Marie V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Samen werken naar een bepaald doel maakt gelukkig. Het is moeilijk te verklaren op welke manier maar het is zo.
An D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Mens-wording gebeurt via en door andere mensen. Een leven krijgt pas betekenis als je ook iets kan betekenen voor anderen.
Filip W.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Persoonlijk vind ik het belangrijk om zorg te dragen en haal ik daar ook voldoening en geluk uit. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die zorg nodig heeft om het leven zinvol te maken, en wie ben ik om daarover te oordelen?
Tine C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Zorg dragen voor anderen is waardevol en geeft zin aan je leven maar je moet ook voor jezelf zorgen, je grenzen goed bewaken. Het mag niet ten koste van je eigen gezondheid gaan.
Ann V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
Il est vital de s’intéresser aux autres ! Nous vivons malheureusement dans une époque où le développement personnel est privilégié par rapport à l’action collective et solidaire…Les lieux d’éducation doivent davantage mettre l’accent sur l’importance du « nous » plutôt que du « je »…
Guy B.
0 0
lees meer