Deel op facebook

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

41
0

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Mensen zijn mensen. Vind het erg hoe mensen soms moeten lijden. Maar in elk land moet ook opleiding gegeven worden zodat die landen ook zelf kunnen instaan voor simpele zorg.
Inge J.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutre
Oui, solidarité Nord/Sud indispenable mais réaliste et proportionnée
Christian R.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Eens
Het is belangrijk dat we elkaar helpen, ook buiten onze grenzen.
T D.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
We kunnen elkaar wederzijds verrijken, wij kunnen ook leren van hun kennis en levenshouding(en). Maar altijd met wederzijds respect voor de cultuur van een ander, zolang dat die cultuur geen schade toebrengt aan een ander. Iedereen draagt de verantwoordelijkheid om te delen van wat hij/zij heeft, ten voordeel van allen.
Gabrielle C.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutraal
Komt die investering wel terecht bij de personen van de doelgroep?
Imelda R.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Eens
Ja, onrechtstreeks is dit een investering in onszelf. Voorbeeld Marokko, migranten komen naar hier en door slechte zorg in land van oorsprong, gaan ze hier meer beroep doen op zorg. Er komen door de opwarming van de aarde meer tropische ziektes bij ons. Zo kunnen we in andere landen kennis hierrond verzamelen.
K G.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Eens
Dit is ook investeren in België, door migratie zijn er veel etniciteiten en culturen naar hier gekomen. Ze komen in een ingewikkeld systeem, regels en andere taal. Als ze in hun land van herkomst een betere zorgstructuur zouden hebben, is de overgang tijdens migratie misschien gemakkelijker.
K G.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutraal
Ja maar solidariteit is belangrijk. In eigen land staat onze zorg nog niet op punt en worden er reserves van andere landen gekocht waardoor het budget naar rijkere landen gaat. Dus het is dubbel, in een ideale wereld investeer je wel in landen in ontwikkeling maar België is zelf nog niet in staat.
K G.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Tout à fait d’accord
Une des meilleures manières pour agir en faveur de la santé des populations des pays en développement est d'étendre progressivement la solidarité mutualiste au-delà de nos frontières. Pour cela, les ressources de notre budget santé pourraient servir comme mécanisme de réassurance vis-à-vis des mutuelles existantes dans ces pays. En effet, ces mutuelles doivent passer par une phase de croissance avant d'atteindre une taille suffisante pour faire face aux risques de déséquilibre financier.
Christian D.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Eens
Gezondheidskennis moet gedeeld worden zodat heel de wereld er baat bij heeft. In grote crisissituaties moet er globaal gedacht en geïnvesteerd worden. De middelen zijn te schaars. Iedereen moet toegang hebben tot geneesmiddelen. De middelen moeten vooral zorgzaam besteed worden en niet verspild!
A G.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Oneens
Dat ze eerst hier de gaten maar eens opvullen, het is al erg genoeg
Maarten V.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutraal
Kennis delen moeten we sowieso doen maar geld uit ons eigen gezondheidsbudget doorsluizen naar landen in ontwikkeling is geen goed idee. We kunnen de zoegnoden in eigen land nog niet invullen met de huidige budgetten, laat staan dat we deze middelen nog verminderen om mensen in ontwikkelingslanden financieel mee te ondersteunen.
R C.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal oneens
We kunnen niet alles recht trekken of recht houden, ook al zouden we dit natuurlijk wel willen kunnen betekenen . Eerst gaan en dan lopen, eerst zien dat ons RIZIV nog al t onze betaald krijgt en dan pas buiten de grenzen kijken..
Eveliene T.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Oneens
Ons gezondheidsbudget dient voor mensen in ons land. Investeringen in de gezondheid van mensen in ontwikkelingslanden dienen te gebeuren vanuit het budget voor ontwikkelingssamenwerking.
Nic J.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Oneens
Jammer genoeg loopt het gezondheidsbudget totaal de spuigaten uit. Eens de regering een duurzame oplossing heeft voor de interne keuken, kan er naar andere landen gekeken worden. Wel kan er meer plaats gegeven worden aan het promoten van goede doelen, zodat mensen zelf kunnen kiezen om een steentje bij te dragen.
Michiel M.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
De middelen zouden ook wel uit het defensie budget mogen komen maar solidariteit met landen in ontwikkeling is er structureel veel te weinig
stien v.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutraal
Er zijn in ons land nog zoveel mensen die onvoldoende ondersteuning krijgen bij ziekte of handicap eigelijk hebben zij onze financiele steun eerst nodig.
Mieke V.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Eens
Op voorwaarde dat de kwaliteit van de zorg niet daalt. De excessieve erelonen afstoppen kan hier voldoende budget genereren.
Wifried O.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Uiteraard. Niet enkel uit eigenbelang (verspreiding epidemieën, ziektes), maar omdat humaniteit voorop moet staan. De rijkdommen die de westerse werelden uit de ontwikkelingslanden haalden, kunnen wij nooit compenseren.
Sonja A.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Eens
In kader van ontwikkelingshulp moet dit mogelijk zijn
Jos N.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Kennis delen is belangrijk voor alle landen wereldwijd.
Hanne B.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Verbetering van de levenskwaliteit in de achtergestelde landen, betekend dat zij dan minder vluchten uit hun land en beter zullen helpen aan de opbouw van hun land.
Bea D.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Solidariteit is belangrijk. Alle mensen hebben recht op gezondheid.
E T.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Dat is gewoon eerlijk.
Jeannine L.
0 0
lees meer