Deel op facebook

Er mag winst gemaakt worden op zorg

1445
4

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 1445 bijdragen

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutre
Je n'ai pas suffisamment de connaissances pour y répondre
Noëlle D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Goede zorg en streven naar winst gaan niet samen
L D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Gezondheid en zorg zijn geen economisch goed
Jozef D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
De vermarkting van zorg biedt voordelen zoals innovatie en keuzevrijheid, maar de nadelen overheersen. Winst primeert boven zorg, wat leidt tot lagere kwaliteit, dure zorg en uitsluiting van kwetsbaren. Efficiëntie gaat ten koste van duurzame zorgrelaties en expertise. België moet inzetten op het Scandinavische model: sterk gesubsidieerde zorg met focus op preventie, met een ROI van maal vier
Pascal D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
We moeten naar andere landen kijken en vergelijken waar men de beste resultaten scoort in de zorg. Winst of geen winst. Waar gaat het goed en is er genoeg personeel, door wie worden die instanties beheerd? Kan mooi voorbeeld zijn voor België
S T.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Er moet geen winst gemaakt worden, beter investeren in meer en bekwaam Personeel, en niet uit het buitenland halen die dan de taal niet kunnen. Want de zorg is grotendeels empathie hebben voor de patient en als je de taal niet machtig bent Is dit niet vanzelfsprekend
Ann V.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Pas du tout d'accord
Les soins de santé devraient être accessibles à tous et toutes de la même façon, sans privilège pour les plus nanti-es et quiconque ne devrait toucher des bénéfices de ce secteur. Question d'éthique
Patricia C.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Indien je toelaat dat er winst gemaakt wordt op zorg, is het belangrijk dat kwaliteit van zorg gegarandeerd wordt door de overheid (inspectie, accreditatie, ...)
jozef d.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Zorg is een basisbehoefte, zeker in een WZC waar de bejaarde inwoner gans zijn leven zwaar heeft meebetaald om een correcte zorg te krijgen als hij oud wordt. De oudere zorgvrager in een WZC is sedert de covid een opgesloten persoon die een winstmodel is en geen return krijgt. De voeding is ondermaats waardoor er veel mensen een nutrient tekort hebben.Behandel de mensen met respect
nele d.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Mensen betalen zich blauw aan rusthuizen enz. met vaak gebrekkige service. Investeer de winsten in extra personeel om het comfort van personeel én patiënt te verbeteren.
Jolien D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutre
C'est une question difficile. Les bénéfices doivent être limités et servir à l'amélioration des soins de santé. Laisser les secteur des soins de santé aux secteur marchand peut entrainer des dérives, comme l'émergence d'un système à plusieurs vitesses, ce qui n'est pas souhaitable.
Emmanuelle D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Pas du tout d'accord
Le secteur des maisons de repos et de soins est parlant à ce sujet : les MRS privées (non compris le secteur associatif), du secteur marchand sont les plus exposées aux dysfonctionnements. Parlez-en aux inspectrices de l'AVIQ ! Le mieux est d'investir dans des logements adaptés aux personnes en perte d'autonomie, avec des antennes médicales proches. Le budget soins de santé devrait y contribuer.
Pierre G.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Zorg is een mensenrecht en hier winst op maken is uitbuiting.
Fien D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
bij zorg moet de kwaliteit van de zorg centraal staan en moet eventuele winst opnieuw geinvesteerd worden in het verbeteren van die zorg. niet in het verrijken van de portefeuilles van aandeelhouders
D H.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Dit schuurt tegen het ethische... Zorg met winstoogmerk leidt tot schrijnende toestanden. Kostefficiënte zorgverlening zonder sociale en democratische correcties dehumaniseert,reduceert mensen tot een kostenpost of en patiënten tot consumenten. Marktlogica toepassen op de zorg brengt geen heil en erger: ze werkt misbruiken en wantoestanden in de hand.
Bart S.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Pas du tout d'accord
Le risque des soins de santé à but lucratif est de gagner un maximum d'argent et non le bien être des personnes soignées. Lors de soins lucratifs, les abus sont faciles: exemple des maisons de repos et de soins dans lesquelles les soins sont réduits à leur plus simple expression: manque de changes pour diminuer le coût des langes et du temps de soin.
Anne S.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Nee, het is niet de bedoeling om een winstmodel te bouwen op de kap van zieke mensen. Het is een pervers idee en zou moeten verboden worden.
Joren V.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Wie in zorg investeert mag daar iets aan verdienen, maar het kan niet de bedoeling zijn dat er op kosten van personen met grote zorgnood woekerwinsten worden gemaakt terwijl de zorgbehoevenden in de kou blijven staan
T G.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Iedereen heeft ooit zorg nodig. Met publieke financiering mag geen winst worden gemaakt.
Pascal D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
De overheid moet kaders creëren zodat we als burger goed voor elkaar kunnen zorgen. Dit is onze burgerlijke verantwoordelijkheid en die van de overheid. Bedrijven winst laten maken op zorg is pervers.
k d.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Ik begrijp dat iedere instelling, zorgverstrekker moet kunnen (over)leven, maar de supplementen die ten laste van de patiënt worden aangerekend, swingen de pan uit waardoor vele burgers belangrijke zorgen niet kunnen betalen en uiteindelijk nog zieker worden...
K R.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
De kost van personeel en de kost om zo goed mogelijk te zorgen voor de zorgbehoevenden is zo groot dat ik dat niet kan rijmen met uitbetalen aan aandeelhouders. Als er geld over is dan dient dat geïnvesteerd te worden in de twee groepen hierboven vermeld.
Pauline D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
We leven in een maatschappij waar er steeds gestreefd wordt naar maximale winst en rendement, ten koste van het menselijke/zorgende. Non Profit zou niet uit mogen zijn op winst of rendement, al lijkt dat hedendaags ook geen realiteit meer te zijn.
Thierry B.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Ik denk dat de mix zoals die er nu is wel ok is. Alles aan de overheid laten gaat te veel kosten in deze tijden.
Gino V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 1445 bijdragen