Deel op facebook

Er mag winst gemaakt worden op zorg

1445
4

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 1445 bijdragen

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Opbrengsten moeten opnieuw geïnvesteerd worden in de zorg.
Kris H.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal eens
Vaak is er te weinig tijd voor de bewoners omdat we met te weinig zorgverleners zijn.
S D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
bij zorg moet de kwaliteit van de zorg centraal staan en moet eventuele winst opnieuw geinvesteerd worden in het verbeteren van die zorg. niet in het verrijken van de portefeuilles van aandeelhouders
D H.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Is een dubbele ,verlieslatend mag het ook niet zijn
C V.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Dit is pervers
Banghaas T.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Het zou absoluut verboden moeten worden om geld uit de sociale zekerheid bestemd voor zorg te laten afvloeien naar de aandeelhouders. Het gevolg is steeds ondermaatse zorg en steeds duurdere zorg
Luc V.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Moeilijk om hierop te antwoorden. Zorg moet betaalbaar blijven of er moet alleszins de keuze zijn tot betaalbare zorg. Tegelijk mag ook de kwaliteit van de zorg hier niet op inboeten. Het is ook maar de vraag of de kwaliteit hoger is bij zorg georganiseerd vanuit bedrijven...
eva U.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Eens
Zorg is een dienst zoals zovele anderen binnen de dienstensector.
Marleen W.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Winst mag de kwaliteit van zorg niet beïnvloeden. Zorg moet gericht zijn op het welzijn van mensen en voor iedereen toegankelijk blijven, zonder winstbejag als drijfveer.
Kevin W.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Zorg is voor mij een basisrecht, en moet dus ook betaalbaar zijn. Er kan eventueel meer gevraagd worden mar enkel als dit bijdraagt aan betere omstandigheden voor personeel en verder onderzoek etc
Riana D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Pas du tout d'accord
Les soins de santé ne doivent pas être gérés par des entreprises à but lucratif. Il faut une réforme profonde des hôpitaux (ex. CHIREC accessible aux plus nantis). L'Etat ne doit pas autoriser un accès à 2 vitesses. Idem pour les maisons de repos et de soins. Le service dans le privé est moins bon mais plus luxueux. Il faut également repenser le système.
Christophe S.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Zo wordt er misbruik gemaakt om winst te hebben
E B.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Er is dan het risico dat men toch meer gedreven wordt door de winst dan door het welzijn van de patiënt.
Ann V.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Eens
Kan een incentive zijn voor vernieuwing : vraag is niet of maar hoeveel
Lieven D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Ik ben bang dat we op die manier alleen nog rusthuizen hebben voor welstellende mensen.
Annemarie D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Niet privatiseren
Nick S.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Geen idee
Genevieve I.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Neen, niet akkoord, bedrijven willen winst en dit mag niet ten koste van de zorg.
Mireille V.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Zorg is een basisbehoefte en mag niet door een bedrijf gerund worden waar er geen feeling empathie is hoe kan men zeggen hoe het moet als je zelf deze job niet doet winst maken op zorg is eigenlijk zelf schandalig
Lynn D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Iedereen heeft ooit zorg nodig. Met publieke financiering mag geen winst worden gemaakt.
Pascal D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Helemaal oneens
Nee, dit moet door de overheid op een zo efficiënte mogelijke manier georganiseerd worden !!
Johan G.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Zolang deze winst terug geinvesteerd wordt in de zorg . Wanneer zorg puur een verdien model zien we tegenwoordig waar dit tot leid.
Caroline D.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Oneens
Er mag winst gemaakt worden, maar die moet terug geïnvesteerd worden in de zorg, ipv er aandeelhouders mee te verrijken. Er zijn teveel voorbeelden van bedrijven die zich enkel bezig houden met winst en beknibbelen op het aanbieden van goede zorg.
B M.
0 0
lees meer

Er mag winst gemaakt worden op zorg

Neutraal
Jawel, maar dan enkel door non profit organisaties. Daar kunnen we ervan uit gaan dat gelden besteed worden aan personeel en uitrustingen. De overheid moet de tendens naar private 'uitgebate' WZC's ontmoedigen. Daar vind je de meest schrijnende toestanden. Misschien de subsidies afhankelijk maken van de tevredenheid van inwoners en familie?
Jef W.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 1445 bijdragen