Partager sur Facebook

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

1445
4

Ces opinions ont déjà été envoyés

Aléatoire Populaire Récent
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 1445 contributions

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Eens
De overheid is notoir inefficiënt. Het is daarom goed dat een deel door private bedrijven ingevuld wordt. 50 tot 60 procent lijkt mij aanvaardbaar. Innovatie en concurrentie zijn noodzakelijk.
Jan M.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Er mag/moet een balans zijn tussen keuzevrijheid en inclusiviteit/gelijkheid. Toegang tot essentiële zorg moet er voor iedereen zijn. Individuen mogen/moeten ook kunnen kiezen wat met hun eigenheid te maken heeft:ongerustheid, aandacht voor comfort, nood aan een luisterend oor. De kwaliteit van de zorg moet gegarandeerd zijn in elke setting. Winstbejag moet beperkt worden.
Xavier D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Ik begrijp dat er een deeltje winst moet zijn om investeringen te kunnen doen. Ik vind het niet oké dat aandeelhouders in de privé verdienen op de kap van mensen die hun centen nodig hebben om hun zorg te betalen. Dit vind ik zeer onethisch.
Bert D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutre
Les budgets belges pour la recherche, quelle qu'elle soit, sont limités. Dès lors, ce sont souvent des partenariats avec des entreprises privées qui financent la recherche médicale. Si moralement c'est difficile à accepter, ce partenariat est inévitable si on recherche le progrès dans le domaine médical.
Pascale C.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Ja als het gaat over dure niet levensnoodzakelijke kosten,neen als het gaat over degelijke basiszorg ,die toegankelijk dient te zijn voor iedereen
M B.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Een goede mix kan, in het huidige politieke en economische klimaat, ervoor zorgen dat goede zorg betaalbaar kan blijven voor de armeren en zieken. Een systeem zoals in de USA, waar winst belangrijker is dan het helpen van zieken, moet ten allen tijde vermeden worden.
P V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Het moet een break-even verhaal zijn. De centen moeten als een goede huisvader beheerd worden en de overheid moet bijschieten. Winst mag in geen enkel geval prioriteit zijn.
Nicole V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Eens
ja, als het opnieuw wordt geïnvesteerd in de zorg voor mensen met een beperking. Anderzijds zorgen bedrijven en de staat ervoor dat mensen ziek blijven want dat is goed voor de economie, bedrijven, voor de aandeelhouders en werkgelegenheid. Daar zouden we het beter eens over hebben! ik vind het nogal hypocriet.
Patricia D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Als winstbejag het hoogste doel is wordt er niet meer gekeken naar de patiënt en om deze de juiste zorg te geven. Onnodige onderzoeken en testen dat zorgt voor wantrouwen in de zorg. Niet alleen door patiënt en diens naasten maar ook voor de zorgmedewerkers.
E P.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Pas d'accord
Il est difficile d'accepter qu'on puisse faire des bénéfices sur les soins de santé. La question est de savoir alors ce qu'on fait de ces bénéfices. Si c'est pour les reverser dans la recherche et le développement, la prévention ou encore pour favoriser la santé au sens large (environnement, qualité des logements,...), cela se discute.
Emilie V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Zorgen voor mensen is een verplichting voor de maatschappij.
Ria B.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Ik denk dat er 'n zeer grote meerderheid van de werknemers er dan volledig uitgestoten door gaat worden...
Veerle V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Als zorg als winstgevend wordt gezien, worden zieke of hulpbehoevende mensen als product gezien wat tot onmenselijking leidt.
K A.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Facturen zijn al hoog genoeg. De facturen voor de zieken en hulpbehoevenden mag niet hoger door het maken van winst
B R.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Absolute waanzin. Rendement halen en winst op de kap van mensen die ziek zijn of hulp nodig hebben is NIET OK. Als er één ding is waar de "vrije markt" niet op moet kapitaliseren is het toch wel de zorg. Het feit dat bedrijven winst willen maken en gaan concurreren zorgt ervoor dat goede zorg geen basirecht maar een privilege wordt
Tessa K.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Dat bedrijven rond zorg kostendekkend werken is uiteraard ok, inclusief de kost voor verbouwingen, inhoudelijke vernieuwingen, uitbreiding enz. Maar meer dan kostendekkend hoeft dat echt niet te zijn. Wat 'n verschil zou het maken moesten bedrijven die keuze in functie van maatschappelijke zorg maken.
Eric D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Publiek private samenwerking moet zeer zorgvuldig en maatschappelijk bewust georganiseerd worden. Maar da’s geen gemakkelijke
Inge V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Rusthuizen en kinderopvang moet georganiseerd worden door de overheid en geen winst nastreven en break even draaien. Alleen zo kunnen we deze sectoren betaalbaar houden. Ziekenhuizen mogen een winstmarge gebruiken om nieuwe investeringen te kunnen doen. Artsen mogen goed verdienen na zware studies, maar het systeem van honorariumsupplementen ten koste van de patiënt moet stoppen.
Sylvie V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Zorg is humanitair basisrecht. Zorg is geen commercieel verhandelbaar product.
Luc S.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Dat wordt heel moeilijk controleerbaar dat een mens met nood een banaal product wordt. Let op dat het openbare geld niet opgaat aan de controle op platte winstbejag van bedrijven.
Jo U.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Pas d'accord
Le seul bénéfice qui résulterait des soins serait de les réinvestir toujours plus dans la prévention et la promotion de la santé.
Séverine V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Kijk naar wat er is gebeurd in Nederland, waar de zorg geprivatiseerd is. De kosten zijn gigantisch (maandelijkse bijdrage aan een zorgverzekeraar is meer dan onze jaarlijkse mutualiteitsbijdrage!), de verzekeraar kan van alles eisen (bv. naar welk ziekenhuis je moet voor zorg), de wachttijden zijn langer dan hier. En voor wat? De kwaliteit is ongeveer even goed als in België. Puur winstbejag.
Bart S.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal eens
Anders blijft het niet draaien
Muriel D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Winst gaat altijd ten koste van hetzij de lonen en arbeidsomstandigheden van de werknemers , hetzij de prijs voor patiënt en de kwaliteit van de zorg
Sofie D.
0 0
lire la suite
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 1445 contributions