Deel op facebook

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

110
0

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 110 bijdragen

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Spontaan kies ik voor een beroep in de zorg, hulp aan mn ouders, zorgzaamheid voor mn kinderen, (zelfs een zwerfpoes), en nog veel meer mensen … alle altruïsme is egoïsme werd ik ooit aangeleerd en inderdaad: zorgen voor een ander geeft ook jezelf een fijn gevoel.
Eveliene T.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Zelf ben ik mantelzorger geweest voor mijn papa die helaas overleden is en momenteel voor mijn mama. Het betekent veel maar ook door het feit dat de zorg gedragen wordt door 3 kinderen. Het feit dat zij ,zorgen voor, ook zinvol vinden geeft steun en energie. Daarnaast vrijwilligerswerk gedaan tijdens periode van arbeidsongeschiktheid in het onderwijs en dit gaf heel veel voldoening in beide richtingen.
Sabien E.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Ik ben apotheker en dit is wat mij betreft de basis van mijn job!
C M.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
C'est la raison même de notre existence.
virginie l.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Oneens
Zorg dragen voor anderen en de natuur kan ergens zin geven aan je leven. Nu is het niet het enige dat het leven zinvol of net zinloos kan maken
Ellen C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
il est insupportable de vivre dans un contexte de refus de citoyenneté
jeanine M.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Ik draag zorg voor mijn ouders met veel liefde. Nochtans zou mijn leven nog steeds zin hebben als ze er niet meer zullen zijn
Chris R.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

D’accord
Parce que je pense qu'il fait bon vivre en démocratie et que celle-ci implique la solidarité et la justice entre les personnes . Concernant la santé, je déplore le système d'un médecine à deux vitesses qui devient de plus en plus la norme : les rendez-vous chez les spécialistes conventionnés sont fixés dans des délais tout à fait déraisonnables ( 6 mois , jusqu'à 8 mois même chez un gasrto-entérologue ... ) mais si en privé et à prix fort, pas de souci, on vous recevra très rapidement.
Monique D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Ikzelf ga helemaal akkoord met deze stelling, doch ken ik genoeg mensen, die een zinvol leven leiden zonder klaar te staan voor anderen. Het is eigenlijk een roeping, zoals ze vroeger zeiden, je moet ervoor gemaakt zijn, voor dat zorgende. De niet zorgende mens heeft evengoed zijn verdiensten.
Johanna S.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
het moet ook een beetje in je DNA liggen om zorg te dragen voor een ander. Sommigen zijn echt te veel met zichzelf bezig en zouden het een als een straf of een belasting voelen om voor iemand te zorgen.
Diana B.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
On recoit tellement en retour ! C'edt un donnant donnant un véritable win-win
valerie l.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
pcq les autres sont importants pour moi
d v.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
Tout a fait d'accord y compris pour la société
Christian R.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Pas d'accord
Cela serait égoïste de ma part.
Philippe A.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Zorg dragen voor anderen is belangrijk maar zorg dragen voor je eigen draagkracht is minstens even belangrijk, vandaar mijn neutrale standpunt.
R C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Het is voor mij belangrijk zorg te dragen voor om het even wie zodat die zich beter kan voelen of gesteund weet
Mieke V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Ik ben zelf reeds meerdere jaren op invaliditeit. Maar sinds mijn eigen gezondheid wat stabieler begon te worden ben ik vrijwilligerswerk gaan doen om een meer zinvol leven te hebben. Ik doe dit nu ook al verschillende jaren en zal dit in de mate van het mogelijke ook blijven doen. Ik ben van mening dat iedereen die van een gemeenschappelijk fonds (ziekenfonds, OCMW, werkloosheid, ed) een uitkering krijgt, hiervoor ook gevraagd moet kunnen worden om gemeenschapsdienst uit te voeren.
Linda V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Je kan geen echte maatschappij bouwen zonder zorg te dragen voor elkaar. Het is het fundament van samen-leven
Lieve V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
Je aide ma sœur jumelle de 60 ans !
Maria P.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Zorg dragen voor anderen geeft zin aan het leven. Maar het is belangrijk om "zorg" breed in te vullen. Ik werk in de ouderenzorg, en veel zorgbehoevende ouderen lijden eronder dat ze hun dierbaren niet meer de zorg kunnen geven dat ze ooit konden geven. Toch kunnen ook zij blijven zorg dragen voor anderen door bv. een luisterend oor of wijsheid te bieden, of voor anderen te bidden
Gabrielle C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Omdat er mensen zijn die steeds blijven profiteren van ons systeem die niet werken, wij als werkende draaien op voor die profiterende mensen en dat stoot me tegen de borst
Marie V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Er is aangetoond dat sociaal contact essentieel is. Hoe je zorg zelf invult is persoonlijk. Of je dat nu doet als vrijwilliger of als mama, of als lid van een natuurvereniging, allemaal ok. Je kan zorg wel niet afbouwen en dan massaal noodzskelijke vrijwilligers inschakelen.
Sonja A.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
zorg dragen kan ook in kleine dingen zitten. Bv ook zorg dragen voor de personen die voor jou de zorg opnemen
I V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Iedereen draagt op zijn/haar manier zorg voor anderen.
Lieve L.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 110 bijdragen