Deel op facebook

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

41
0

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 41 bijdragen

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Het kan niet zijn dat wie in een arme regio geboren wordt, minder recht heeft op gezondheidszorg. Vooral kennis delen is belangrijk, maar ook financiële middelen moeten bijdragen aan ontwikkeling wereldwijd, ook op vlak van gezondheid.
Tine C.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Kennis delen is belangrijk voor alle landen wereldwijd.
Hanne B.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutraal
zelfzorg gaat ook nationaal. Te vaak nemen wij de attitude dat we het allemaal beter weten en beter kennen en dringen wij onze oplossingen op aan andere landen. Landen in ontwikkeling zijn vaak landen waar het westen op andere manieren profiteren van de inwoners...
Diana B.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal oneens
Laten we ons maar eerst zorgen maken over ons eigen landje. Hier loopt al niet alles soepel en kan het zoveel beter.
T P.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Verbetering van de levenskwaliteit in de achtergestelde landen, betekend dat zij dan minder vluchten uit hun land en beter zullen helpen aan de opbouw van hun land.
Bea D.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Tout à fait d’accord
Une des meilleures manières pour agir en faveur de la santé des populations des pays en développement est d'étendre progressivement la solidarité mutualiste au-delà de nos frontières. Pour cela, les ressources de notre budget santé pourraient servir comme mécanisme de réassurance vis-à-vis des mutuelles existantes dans ces pays. En effet, ces mutuelles doivent passer par une phase de croissance avant d'atteindre une taille suffisante pour faire face aux risques de déséquilibre financier.
Christian D.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Eens
Ja, onrechtstreeks is dit een investering in onszelf. Voorbeeld Marokko, migranten komen naar hier en door slechte zorg in land van oorsprong, gaan ze hier meer beroep doen op zorg. Er komen door de opwarming van de aarde meer tropische ziektes bij ons. Zo kunnen we in andere landen kennis hierrond verzamelen.
K G.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Oneens
Niks moet, alles mag
Jan P.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutre
pas d'avis je ne connais i les tenants ni les aboutissants
Louise L.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal oneens
Steun aan anderen (waar ook ter wereld?) moet in principe mogelijk zijn. Maar via een " apart budget " (dus geen gezondheidsbudget) , eventueel via andere organisaties (vb. UNICEF), voorwaarden en mits grondige controle. (denk aan vaccin tegen polio)
a s.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Oneens
Ons gezondheidsbudget dient voor mensen in ons land. Investeringen in de gezondheid van mensen in ontwikkelingslanden dienen te gebeuren vanuit het budget voor ontwikkelingssamenwerking.
Nic J.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Omdat ik geloof dat we eerst een vooral wereldburgers zijn.
Lucia D.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
We kunnen elkaar wederzijds verrijken, wij kunnen ook leren van hun kennis en levenshouding(en). Maar altijd met wederzijds respect voor de cultuur van een ander, zolang dat die cultuur geen schade toebrengt aan een ander. Iedereen draagt de verantwoordelijkheid om te delen van wat hij/zij heeft, ten voordeel van allen.
Gabrielle C.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Indien we in de landen in ontwikkeling niet investeren in gezondheidszorg zullen de kosten bij ons nog hoger worden, dan dan zullen zij alles doen om hier die gezondheidszorg te krijgen welke bij hen ontbreekt. Zij kunnen beter investeren en ter plaatse hun gezondheidszorg uitbouwen met hun mensen. Zij creëren dan ook meer banen daar ter plaatse.
Beatrice D.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Solidariteit is belangrijk. Alle mensen hebben recht op gezondheid.
E T.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutraal
Ja maar solidariteit is belangrijk. In eigen land staat onze zorg nog niet op punt en worden er reserves van andere landen gekocht waardoor het budget naar rijkere landen gaat. Dus het is dubbel, in een ideale wereld investeer je wel in landen in ontwikkeling maar België is zelf nog niet in staat.
K G.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutraal
Er zijn in ons land nog zoveel mensen die onvoldoende ondersteuning krijgen bij ziekte of handicap eigelijk hebben zij onze financiele steun eerst nodig.
Mieke V.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Oneens
Dat ze eerst hier de gaten maar eens opvullen, het is al erg genoeg
Maarten V.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

D’accord
Ouvrir l acces aux soins sans dependance des multinationales
Monique C.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Eens
Dit is ook investeren in België, door migratie zijn er veel etniciteiten en culturen naar hier gekomen. Ze komen in een ingewikkeld systeem, regels en andere taal. Als ze in hun land van herkomst een betere zorgstructuur zouden hebben, is de overgang tijdens migratie misschien gemakkelijker.
K G.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Neutraal
Kennis delen moeten we sowieso doen maar geld uit ons eigen gezondheidsbudget doorsluizen naar landen in ontwikkeling is geen goed idee. We kunnen de zoegnoden in eigen land nog niet invullen met de huidige budgetten, laat staan dat we deze middelen nog verminderen om mensen in ontwikkelingslanden financieel mee te ondersteunen.
R C.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Uiteraard. Niet enkel uit eigenbelang (verspreiding epidemieën, ziektes), maar omdat humaniteit voorop moet staan. De rijkdommen die de westerse werelden uit de ontwikkelingslanden haalden, kunnen wij nooit compenseren.
Sonja A.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Helemaal eens
Dat is gewoon eerlijk.
Jeannine L.
0 0
lees meer

We moeten met middelen (geld, kennis...) uit ons gezondheidsbudget ook  investeren in de gezondheid van mensen in landen in ontwikkeling

Oneens
Jammer genoeg loopt het gezondheidsbudget totaal de spuigaten uit. Eens de regering een duurzame oplossing heeft voor de interne keuken, kan er naar andere landen gekeken worden. Wel kan er meer plaats gegeven worden aan het promoten van goede doelen, zodat mensen zelf kunnen kiezen om een steentje bij te dragen.
Michiel M.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 41 bijdragen