Partager sur Facebook

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

1445
4

Ces opinions ont déjà été envoyés

Aléatoire Populaire Récent
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 1445 contributions

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Ook artsen werken in vennootschappen en deze zijn soms ook wel lucratief ! waar vinden we dit terug ? Is er daar een correcte fiscaliteit ? Organisaties die verantwoordelijkheid nemen (social profit, overheid, for profit) MOETEN winst maken om te kunnen herinvesteren in de zorg. Zorg is het doel ! Als winst het doel wordt, dan is dit geen goede zorg !
Martine V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Omdat geld niet in de zorg komt ,maar in winstgevende bedrijven ,die niets voor de zorg doen.
Rosa M.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Zorg mag niet onderworpen worden aan hebzucht.
Jeroen L.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Zorg is een basisrecht. Patiënten moeten kunnen vertrouwen dat ze bij elke zorgverlener dezelfde kwaliteit krijgen aan dezelfde basiskost. Dit is een taak van de overheid. er kan dus geen winst zijn. Artsen en ziekenhuizen mogen enkel die basiskost vragen aan hun patiënten. De toeslagen zoals die er nu zijn werken een klassenmaatschappij in de hand
Katrijn D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Eens
Winst zoeken komt vaak neer op efficiëntie zoeken. Mensen zijn niet zelf-regulerend en hebben daarvoor incentive nodig.
Steven V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Een winstmodel voor de organisatie van zorg draagt niet bij tot de toegankelijkheid van de zorg, in tegendeel. Het is alleen in het voordeel van een bedrijf, noch de patiënt, noch de overheid (sociale zekerheid) heeft voordeel te halen uit een winstmodel.
Erica D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Omdat de winst niet altijd gaat naar verbetering van de infrastructuur
Brigitte B.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Kwaliteitsvolle zorg mag meer beloond worden dan de minimale zorg. Maar winst in de sociale sector voelt voor mij nog heel raar aan.
T D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Zorg is in eerste instantie een nodige dienstverlening. De staat moet zorgen voor zijn onderdanen, zowel op vlak van ziekenzorg, maar ook woonzorg, werkzorg, vervoerszorg, ... Ik geloof dat wanneer iets goed uitgewerkt wordt, de winst vanzelf komt, het vraagt echter een lange termijnsvisie die in onze politiek onbestaande blijkt.
Saar T.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Er wordt door bedrijven veel te veel winst gemaakt op de zorg ten koste van de ouderen
Carine V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Absoluut niet. Zorg is een basisbehoefte, geen (luxe)product om winst op te maken. De zorg wordt gefinancierd door burgers, die betalen voor goede zorg, maar niet om er iemand rijk van te maken.
Bart B.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Zorg dragen is bij uitstek mensenwerk dat zeer moeilijk te timen en te meten valt. Dat staat haaks op de ambitie om ook nog winst te maken. Ik vrees dat als winst maken het doel is, de zorg eronder zal lijden. Hiermee wil ik niet gezegd hebben, dat zorg als bedrijf verboden moet zijn.
Christa V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Als er geen winst kan gemaakt worden zal er minder interesse zijn van bedrijven
Alida D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Binnen beperkt kader en met de duidelijke richtlijnen rond aanvaardbare winstlimieten en herinvestering.
Lili A.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Eens
Als het niet gaat ten koste van de kwaliteit heb ik daar geen probleem mee.
Luc W.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Kwaliteit van zorg primeert. Winst kan, als dit opnieuw geïnvesteerd wordt in zorg en niet is voor commerciële doeleinden
K G.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Zorg moet een recht blijven voor iedereen die het nodig heeft, zonder dat een bedrijf meer druk gaat uitoefenen op personeel of gaat beknibbelen op de kwaliteit van zorg om (meer) winst te maken. De overheid moet langs de andere kant wél de juiste prioriteiten leggen en de geëngageerde verantwoordwlijkheid nemen in de zorg om niet tot diezelfde beknibbeling te komen!
Sylvia W.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Oneens
Mensen die zorg nodig hebben moete de nodigge zorg ook krijgen en niemand hoeft daar wins op te maken.
Odette L.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Enerzijds hebben we bedrijven nodig die zorgen voor nieuwe ontwikkelingen in de zorg en die zorg faciliteren. Anderzijds moet zorg voor iedereen betaalbaar blijven. Bedrijven in de zorg maken soms monsterwinsten op de kap van de zieke mensen en dat is een dubbele. Gezondheidszorg moet voor iedereen betaalbaar blijven.
Caroline V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Ik werk zelf in een WZC en vind het soms demotiverend hoeveel mijn vrienden (die niet als verpleegkundige) verdienen. Als ik dan hoor dat zij, door goed en hard te werken ook nog een bonus kunnen krijgen, steekt dat. Ook bij ons zijn er mensen op het werk die zo'n bonus zouden verdienen (en anderen die enkel hetgene doen wat noodzakelijk is en niets meer). Harder werken wordt dus niet beloond..
Griet F.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Eens
Ik heb dit al allemaal neergeschreven.ik heb er mijn werk van gemaakt.blijkbaar is die enquête waar ik aan bezig was vervallen toen ik gestoord werd door iemand en daarom mijn telefoon moest afleggen
Norbert V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Neutraal
Winst mag niet de doelstelling zijn om zorg aan te bieden.Overheid moet controle uitoefenen op de aangeboden zorg.
Nelly V.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
Zorg is geen dienst waar winst op mag gemaakt worden, want een winstoogmerk gaat hoe dan ook in tegen de kwaliteit van de zorg. En moreel-ethisch heeft iedereen recht op dezelfde type (uitgebreide) basiszorg
Cas D.
0 0
lire la suite

On peut faire des bénéfices sur les soins de santé

Helemaal oneens
helemaal niet zoals vandaag. winst staat overal voorop ten koste van zorg !
l c.
0 0
lire la suite
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 1445 contributions