Partager sur Facebook

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

110
0

Ces opinions ont déjà été envoyés

Aléatoire Populaire Récent
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 110 contributions

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Neutraal
Er zijn mensen die een heel zinvol leven leiden en een inspiratie kunnen zijn voor anderen maar daardoor geen zorg kunnen dragen voor anderen. Het is maar hoe je het beziet.
Hanne B.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Eens
Ik ben het grotendeels eens. Wel graag een opmerking. De uitspraak :' de van vrijwilligerswerk zit hem in de idee dat een 'gratis' werk voldoening geeft. Volgens mij zit de essentie van vrijwilligerswerk erin dat je iets voor iemand betekent, dat je een bijdrage kunt leveren aan een organisatie
Marie-Claire R.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Eens
Als je heel breed interpreteert, draag je zorg voor een ander door enkel al deel uit te maken van de maatschappij en belastingen/ sociale lasten te dragen. Daarnaast is het echt zorg dragen voor anderen - als bewuste eigen keuze - een belangrijke factor van eigen geluk en zelf waarde en als zingeving in elke fase van het leven.
Joris P.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Neutraal
Als je nog voldoende "gezond" bent, dan moet je je inzetten voor je medemens(zinvol, voldoening) Als je niet meer verder dan jezelf kunt doen of denken, maw als je in je leven totaal geen zin meer kunt zien, voelen, doen of bedenken, dan mag geen ander mens beslissen voor jou.
Ann D.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Neutraal
Er is aangetoond dat sociaal contact essentieel is. Hoe je zorg zelf invult is persoonlijk. Of je dat nu doet als vrijwilliger of als mama, of als lid van een natuurvereniging, allemaal ok. Je kan zorg wel niet afbouwen en dan massaal noodzskelijke vrijwilligers inschakelen.
Sonja A.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal eens
Verbinding en anderen helpen is zo belzngrujk
K T.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Eens
Ik ben het eens, maar niet "super eens". Sinds ik mama ben merk ik dat mijn leven veel meer in teken staat van anderen op privé vlak waardoor ik ook vaak zinvolheid ervaar, maar aan de andere kant is dat een moeilijke balans. Ik denk ook dat "zorg dragen voor een ander" heel ruim te interpreteren is. Of je nu in de zorg werkt, in een ondersteunende dienst, of iets helemaal anders, op je eigen manier zorg je voor een ander.
Annelies V.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Eens
Zelf ben ik mantelzorger geweest voor mijn papa die helaas overleden is en momenteel voor mijn mama. Het betekent veel maar ook door het feit dat de zorg gedragen wordt door 3 kinderen. Het feit dat zij ,zorgen voor, ook zinvol vinden geeft steun en energie. Daarnaast vrijwilligerswerk gedaan tijdens periode van arbeidsongeschiktheid in het onderwijs en dit gaf heel veel voldoening in beide richtingen.
Sabien E.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Eens
Omdat er al Genoeg egoïsme Is in deze wereld
G T.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal eens
Omdat de zorg in een woon - zorgcentra te wensen over laat door een groot te kort aan personeel en vooral bij mensen die sterk afhankelijk zijn. Mijn vrouwtje die door vasculaire dementie sterk afhankelijk is verzorg ik bijna dagelijks zelf van 1115 uur tot ongeveer 2030 uur. Zo heeft ze nog wat welzijn en is niet afhankelijk van bandwerk die ik bijna onmenselijk noem. Op mijn facebook pagina vind je een gepubliceerd verhaal terug over ; " Het einde van ons zorgmodel".
Rudy C.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Tout à fait d’accord
Nous sommes interdépendants. Je cherche l'équilibre entre prendre soin de moi et prendre soin du monde vivant et des gens, passer de l'un à l'autre sans m'épuiser ni me refermer. Pour moi, c'est le bon chemin mais il est difficile!
Thérèse S.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal eens
Gewoon omdat zorg dragen of opnemen voor anderen deel uitmaakt van ons mens-zijn. Belangrijk is de opvoeding die je als jonge mens krijgt, maakt het zorgen voor anderen daar een belangrijk deel van uit?
Marcella D.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Tout à fait d’accord
Parce que nous avons tous besoin de liens, nous avons tous besoin d’être utiles et que notre "vivre ensemble" est malade aujourd'hui, très malade. Le vivre ensemble ne fait pas partie du modèle socio économique dans lequel nous évoluons. Notre temps est phagocyté par par la sacro sainte économie. Nous sommes devenus, tous, des esclaves de notre modèle social. Or recevoir de l'aide, comme la donner, fait tant de bien.
B D.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal eens
Voor anderen zorgen is de basis van de maatschappij
Mireille M.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal eens
Ik heb veel voldoening van mijn vrijwilligerswerk.
Yvonne D.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Neutraal
Ik draag zorg voor mijn ouders met veel liefde. Nochtans zou mijn leven nog steeds zin hebben als ze er niet meer zullen zijn
Chris R.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal eens
wij zijn sociale wezens, voor mij wil dit o.a zeggen dat de sterkere schouders de minder sterke moeten ondersteunen
rita V.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal oneens
Niet akkoord
Jan P.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal eens
Mijn doel in het leven is om anderen te helpen en te ondersteunen. Zonder een doel voor ogen zou ik me nutteloos voelen. Ik wist als kind al dat ik later kinderen wou om mijn leven te verrijken. Ook via mijn job als apotheker draag ik zorg voor andere mensen.
Ev V.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Tout à fait d’accord
Nous sommes dans une société de plus en plus individualiste, alors que l'être humain est un être sociable par nature. Aider les autres dans le cadre de son activité professionnelle, d'une activité bénévole devrait être valorisé. La solidarité, encore plus en temps de crise, est une valeur essentielle et vitale si nous voulons une société en bonne santé !
Jordan B.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Tout à fait d’accord
Je suis totalement contre le chacun pour soi. Il faut s'entre aider, cela aide aussi bien la personne que la personne qui aide.
Anne Marie B.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Neutraal
Niet iedereen in de maatschappij is een zorgdrager en daar moeten we respect voor hebben. Heel veel mensen zitten nu vast in een sandwichcultuur (ouders, kinderen, kleinkinderen en zelf nog werken) dus niet iedereen kan voldoen aan het "zorgdragen voor". Ik denk dat het al een meerwaarde zou kunnen zijn om minder te denken vanuit onze eigen "ik" en weer wat meer open te staan voor elkaar!
M. V.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Helemaal eens
Ik ben apotheker en dit is wat mij betreft de basis van mijn job!
C M.
0 0
lire la suite

Une vie dans laquelle je ne prends pas soin des autres est une vie vide de sens

Eens
Dit hangt af van je persoonlijkheid. Ik merk dat ik bijna niet kan niet-zorgen. En ik geniet er ook heel hard van.
T D.
0 0
lire la suite
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 110 contributions