Deel op facebook

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

110
0

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 110 bijdragen

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Ik ben van nature een zorgend en empathisch type. Mensen verzorgen en gelukkig maken maakt mij ook gelukkig. Mijn eigen kinderen verzorgen, ze zijn immers een bewuste keuze. Ik wil een kleine kanttekening maken: Je kan pas zorgen voor anderen als je ook goed voor jezelf zorgt. Soms is het nodig om te zorg voor anderen even los te laten, jezelf eerst zetten. Om zo op een later moment anderen terug te kunnen 'verzorgen'.
Kim V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Mens-wording gebeurt via en door andere mensen. Een leven krijgt pas betekenis als je ook iets kan betekenen voor anderen.
Filip W.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Vanuit mijn eigen waarden vind ik het belangrijk maar soms zelfs gewoon een natuurlijke reflex om hulpvaardig in het leven te staan en mee zorg te dragen en initiatief te nemen. Door te zorgen voor anderen, zorg je ook voor jezelf want je geeft mee vorm aan nieuwe randvoorwaarden.
Evi S.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Ik ben ervan overtuigd dat wij diep vanbinnen nog steeds kuddedieren zijn en ergens nog steeds verlangen naar een leven in stamverband. In een stam draagt iedereen zorg voor iedereen, iedereen draagt z'n steentje bij. Hoe klein of groot dat steentje ook is, het is betekenisvol. Dat is meer dan zorg dragen voor anderen. Het gaat om een gemeenschapsgevoel en gemeenschapsdenken.
Greet K.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Ik ben apotheker en dit is wat mij betreft de basis van mijn job!
C M.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Oneens
Zorg dragen voor anderen en de natuur kan ergens zin geven aan je leven. Nu is het niet het enige dat het leven zinvol of net zinloos kan maken
Ellen C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Ik ben het eens, maar niet "super eens". Sinds ik mama ben merk ik dat mijn leven veel meer in teken staat van anderen op privé vlak waardoor ik ook vaak zinvolheid ervaar, maar aan de andere kant is dat een moeilijke balans. Ik denk ook dat "zorg dragen voor een ander" heel ruim te interpreteren is. Of je nu in de zorg werkt, in een ondersteunende dienst, of iets helemaal anders, op je eigen manier zorg je voor een ander.
Annelies V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Ik heb veel voldoening van mijn vrijwilligerswerk.
Yvonne D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Menselijke nabijheid en zorg zijn toch basisbehoeften om te kunnen overleven?
Ann V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Omdat er mensen zijn die steeds blijven profiteren van ons systeem die niet werken, wij als werkende draaien op voor die profiterende mensen en dat stoot me tegen de borst
Marie V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Oneens
Betrokkenheid op de anderen hoeft niet fysiek te zijn. In Darwiniaanse zin is zorg voor anderen ook een vorm van eigenbelang.
Wilfried O.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Als zorgverlener (apotheker) haal ik veel voldoening uit zorg dragen voor anderen.
T P.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutre
Le soin aux-des autres est essentiel et devrait etre soutenu dans les conditions d acces( sans couts) mais non remunere hors profession
Monique C.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
L'égoïsme ambiant serait plutôt de mise de nos jours alors que la solidarité est bénéfique pour tous.
Jean-Marie H.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Oneens
Zorg dragen voor anderen zou ook voldoening moeten geven + mijn draagvlak voor het leven niet mogen verkleinen. Als ik geen draagvlak heb of mij niet goed voel, dan ga ik ook geen goeize zorg kunnen bieden aan anderen. Daar moet een duidelijke balans zijn van geven en ontvangen
E K.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
Omdat ik dit persoonlijk ondervind. Zonder zorg voor anderen komen we in een heel hebzuchtige wereld terecht. Dan is die alleen leefbaar voor heel machtige en rijke mensen.
Bea D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Tout à fait d’accord
Il est vital de s’intéresser aux autres ! Nous vivons malheureusement dans une époque où le développement personnel est privilégié par rapport à l’action collective et solidaire…Les lieux d’éducation doivent davantage mettre l’accent sur l’importance du « nous » plutôt que du « je »…
Guy B.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
wij zijn sociale wezens, voor mij wil dit o.a zeggen dat de sterkere schouders de minder sterke moeten ondersteunen
rita V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Eens
een samenleving vereist solidariteit
Imelda R.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
Verbinding en anderen helpen is zo belzngrujk
K T.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
mensen bepalen zelf wat ze nodig hebben om hun leven zin te geven.
Maria R.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
Zorg dragen voor anderen is waardevol en geeft zin aan je leven maar je moet ook voor jezelf zorgen, je grenzen goed bewaken. Het mag niet ten koste van je eigen gezondheid gaan.
Ann V.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Helemaal eens
ik doe niets liever
Sam D.
0 0
lees meer

Een leven waarin ik geen zorg draag voor anderen is een zinloos leven

Neutraal
het moet ook een beetje in je DNA liggen om zorg te dragen voor een ander. Sommigen zijn echt te veel met zichzelf bezig en zouden het een als een straf of een belasting voelen om voor iemand te zorgen.
Diana B.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 110 bijdragen