Partager sur Facebook

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

356
0

Ces opinions ont déjà été envoyés

Aléatoire Populaire Récent
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 356 contributions

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Helemaal eens
Kwaliteit van leven is iets wat door heel persoonlijke factoren wordt bepaald. Indien een persoon niet met de gevolgen van een behandeling kwaliteitsvol kan leven, kan ik begrijpen dat dat voor deze persoon niet hoeft.
Eva D.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Helemaal eens
Helemaal akkoord. Het leven moet voldoende levenskwaliteit bieden om het waard te zijn dit te verlengen. En aan de nabestaanden: de mooiste daad van liefde is kunnen loslaten. Niemand wilt zijn geliefden zien lijden.
I K.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Neutraal
Het is een moeilijk evenwicht. Er moet door de artsen heel duidelijk gecommuniceerd worden, de patient moet heel goed begrijpen wat de gevolgen zullen zijn, de omkadering moet super goed zijn... Uiteindelijk moet de patient de keuze kunnen maken. Ook moet het zorgplan dat iemand opmaakte blijven gelden op het moment dat de patient de keuze niet meer kan bevestigen!!!
Linda H.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Het gesprek en mening van persoon staat centraal
Saskia M.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Helemaal eens
Naast het recht op zorg is er een recht op waardig leven en sterven. Hoe sterker de zorg en de technologische mogelijkheden, hoe groter de nood is aan het ethisch kader om te bepalen hoe ver er wordt gegaan in het behandelen van mensen. Dit vraagt aan de zorgvestrekkers zeer transparant te communiceren over het effect van de behandeling op de kwaliteit van leven. Finaal pleit ik ervoor dat de patiënt altijd het stuur in handen houdt en dat dit door iedereen wordt gerespecteerd.
Steven O.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Helemaal eens
Laat de mens in kwestie zelf kiezen, en bij onmacht, luister naar de nabestaande.
Jan P.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Tout à fait d’accord
La vie n'a de sens que si on éprouve encore quelques joies et que l'on ne souffre pas.
Valérie G.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Neutre
Tout dépend du moral du patient, s'il ne va pas changer d'avis, une semaine après?
RD V.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Helemaal eens
Kwaliteit van leven moet eerste prioriteit blijven, dit wordt echter door iedereen voor zichzelf ingevuld...
Liesbeth S.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Helemaal eens
Ik ben van mening dat ern leven als voltooid kan aangevoeld worden en dat men niet verder wil behandelen of een verdere aftakeling tgv ouderdom wil ondergaan. Kwaliteit boven kwantiteit en dat zou enkel de patiënt mogen en moeten kunnen beslissen zonder enige sociale druk
Soraya R.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Neutre
Comment valider une pensée d’un malade?
Prosper D.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Keuze van patiënt respecteren.
Miëtte D.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Persoonlijke autonomie en kwaliteit van leven moeten altijd centraal staan. Je leven, hoe je dit ziet en hoe je dit wilt leiden is je eigen keuze.
Vincent V.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Tout à fait d’accord
Pire que de mourir, attendre désespérément la mort n'est réjouissant pour personne. Si il n'y a plus d'espoir de guérison, que la personne malade ne ressent plus de sens, ne ressent que de la douleur et du désespoir, ou ne ressent plus rien, il n'est ni humainement ni économiquement censé de tout faire pour prolonger cet état le plus longtemps possible.
Frédéric S.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Als we 'zelfregie' door de patiënt respecteren, dienen we op zijn minst de moed te hebben om hierover een open dialoog aan te gaan met de betrokkene, en dit zonder eigen waardeoordeel op te dringen. Een 'rogeriaanse' benadering is hier op zijn plaats. Binnen deze dialogen is de kwaliteit van de ontmoeting en het onvoorwaardelijk respect bepalend in de afweging wat kwaliteitsvol en betekenisvol kan/mag/moet zijn.
Guido S.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
de patiënt moet telkens op de eerste plaats staan
Leen D.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Als iemand zijn leven niet meer zinvol kan verderzetten, laat men die beter met rust.
Annie G.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Neutraal
Omdat het van zoveel factoren afhangt en ook variabel kan zijn in de tijd
Jef V.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Na voldoende verstaanbare uitleg is het de patiënt die al of niet toestemming geeft voor de behandeling. Dat moeten we respecteren.
S V.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Dit is een zeer persoonlijke materie en hier kan niet één algemene aanpak voor komen. Dit is afhankelijk van de wensen van patiënt tot patiënt.
S A.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Levenskwaliteit boven alles.
Dennie D.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Helemaal eens
Een patiënt mag zelf beslissen of hij/zij wil behandeld worden. Kwantiteit in jaren staat zeker niet altijd gelijk aan kwaliteit
Lieve V.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Eens
Kwaliteit primeert op levensjaren. Echter ieder persoon moet zelf kunnen beslissen of zijn leven kwaliteitsvol is en/of blijft en aldus levensrekkende behandelingen toelaat of niet.
Marc B.
0 0
lire la suite

Il est inutile de prolonger la vie avec des traitements si le patient pense que ces années ne sont pas de qualité et n'ont pas de sens

Helemaal eens
De verzorgingsstaat is naar de andere kant geslingerd: niet alles wat kan dient te gebeuren - belangrijk om nog meer het gedeelde beslisingsmodel te integreren in zorgpaden Kwaliteitsvol leven en zinvolle invulling, zich betrokken voelen/gezien worden zijn belangrijke elementen en krijgt steeds persoonlijke invulling afh persoon & context Actief ruimte creëren vr divergerende dialoog & omgaan diversiteit doorheen levensloopfasen zijn essentieel vr de zorg morgen
Ellen D.
0 0
lire la suite
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 356 contributions